Problematica calitatii produselor din domeniul analizat, producerea tamplariei din aluminiu si pvc, este foarte importanta pentru accederea pe piata a produselor fabricate in acest sector al economiei.

Din acest punct de vedere conducerea fiecarei firme trebuie sa rezolve in permanenta problemele care apar in procesul de fabricatie sau procesul de lansare a noi produse prin luarea anumitor decizii care in final sa conduca la imbunatatirea nivelului tehnic si calitativ al produeselor finale. Pentru aceasta trebuiesc efectuate controale interfazice pe fluxul de fabricatie cat si control  de calitate la receptia finala a produsului, reperului sau subanasamblului.Toate aceste controale conduc in final la rezolvarea problematicii calitatii enuntate mai sus.

Problematica se asigura prin aplicarea unor masuri care au rolul de a preveni eventuale defecte care pot aparea la produsele fabricate sau prin intermediul unor masuri cu caracter de corectare a acestor defecte care au aparut la produsul final prin adoptarea unor proceduri de control si luarea unor decizii de restrictionare a utilizarii de materii prime sau materiale cu deficiente de calitate.

Din prima categorie aceea a masurilor de prevenire, adica a eliminarii cauzelor care pot conduce la obtinerea de produse cu defecte, sunt cele care se refera la:

  • tipul de scule sau SDV-uri utilizate in procesul de fabricatie,
  • gradul de utilizare,
  • modul de utilizare a sculelor, masinilor si utilajelor in procesul de productie a acestor produse, tamplaria de aluminiu si pvc,
  • pregatitrea personalul tehnic si executie care uneori  este necorespunzatoare,
  • organizarea defectoasa a procesului  de fabricatie,
  • achizitionarea de materii, materiale cu un grad scazut de calitate, necorespunzator specificatiilor tehnice , s.a.

Cea mai importanta masura preventiva pentru reducerea defectelor si micsorarea numarului de produse cu defecte este cea legata de pregatirea personalului atat de executie cat si cel tehnic. Una dintre acestea este legat personalul de executie, adica de operatorii din atelier/fabrica, care executa diverse operatii pe fluxul de productie si care au grade diferite de complexitate. Pe langa aceste operatii fiecare operator este insarcinat sa efectueze sarcini de control sau de conducere la nivelul locului/pozitiei din cadrul procesului de fabricatie. Aceste neajunsuri se vor remedia prin urmarea de catre acest personal a unor cursuri de pregatire (scolarizare) corespunzatoare, masura care va fi luata de managementul fiecarui atelier sau fabrica.

In cadrul procesului de productie masurile de prevenire a aparitiei defectelor mai au in vedere si constatarea capabilitatii, adica a utilajelor si masinilor, fluxului de fabricatie a produselor, timplarie de aluminiu si pvc. Aceasta se masoara prin realizarea produselor enumerate cu o anumita precizie impusa de tehnologia de lucru elaborata de departamentul de proiectare conform normelor tehnice in vigoare.

Stabilitatea si normalitatea procesului de productie se determina prin interpretarea corespunzatoare a repartitiei valorilor caracteristicilor de calitate ale fiecarui produs sau reper. Acestea sunt :

  1. dimensiunile, H/L;
  2. coeficientul termic sau rezistenta termica a fiecarui produs;
  3. rolul estetetic si desing,
  4. etanseitatea la apa si vant,

Rezulta ca  procesul, de abordarea a calitatii produselor, este stabil ca precizie atunci cand dispersia valorilor caracteristicilor de calitate enumerate se incadreaza in campul prescris de caracteristica rtespectiva prin norme interne sau standard.

Procesul este stabil ca reglaj daca media aritmetica a caracteristicilor masurate pentru fiecare produs, reper sau subansamblu obtinut in urma procesului de fabricatie corespunde cu valoarea medie a campului de tolereanrta prescris pentru fiecare caracteristica studiata sau analizata.


0 comentarii la “Abordarea problematicii calitatii produselor”
Comentariul tau