Cultura si etica organizatiilor trebuie privita in toate sferele de activitate ale acesteia.

Cultura organizatiei este definita prin intermediul setului de valori, atitudini, perceptii, credinte si sperante insusite de comunitatea organizatiei. 

Cultura organizatiei este formata din tot personalul firmei cat si clientii si furnizorii acestia cu care intra in relatii ori de cate ori este nevoie.Intre cultura si performantele pe care le are organizatia exista o puternica legatura. O cultura puternica in interior ajuta managementul pentru a pune in practica strategiile si politicile de dezvoltare, care la randul lor duce la angajarea intregului personal pentru atingerea obiectivelor organizatiei.

Formarea unei culturi specifice fiecarei organizatii este o conditie esentiala in imbunatatirea sistemului si a relatiilor din cadrul organizatiei.

Fiecare organizatie are nevoie de propriul concept in ceea ce priveste cultura organizationala si etica. De aceea trebuie sa se formeze in decursul timpului propriul limbaj de lucru si de comunicare, propriile norme de comportare si sa-si promoveze propriile valori in ceea ce priveste lucrul in echipa. Trebuie sa-si creeze propria filozofie care o utilizeaza  in relatiile cu clientii fata de pretul si calitatea produselor sale.

Rolul principal in crearea acestui concept de cultura si etica revine conducerii care trebuie sa-si insuseasca elementele enuntate,  incat sa performeze in toate activitatile (vanzari, calitate, aprovizionare, marketing, productie,sa) fata de concurenta.

Formarea unei culturi organizationale nu se poate realiza printr-o atitudine pasiva ” se poate si asa” ci prin intreprinderea de activitati de sensibilizare, de motivare a personalului angajat, cat si prin realizarea unor structuri organizatorice bine inchegate.

Andrei Victor


2 comentarii la “Cultura si etica”
  1. Perparim Demi a spus:

    Cind auzim de cultura si etica ne duce gindul la compani mari multinationale, care au adus know-how lor de management. De fapt, orice intreprinzator aplica o cultura organizationala in firma lui, problema noastra este ca nu stim la ce nivel este. Nu cunoastem indicatorii de baza de evaluare. Este responsabilitatea managerilor sa mai citeasca si sa mai dezvolta ca sa vorbim pe acelasi limba si sa ne intelegem, pina atunci mai e. Daca te duc la un director de uzina ca sa explici ca pot sa i ofer un studiu, o analiza, un training etc., privind cultura organizitionala, se uita la tine parca ai cazut din cer. Prima reactie este „ce vrei de la mine ?”, „de asta ma arde, am altele pe cap”. Inertia, refuzul la noutati, rutina, refractarizmul, neintelegerea progresului, frica de necunoscut, incapacitatea si ignoranta, sunt citeva fenomene sunt care des intalnite in companiile cu istorie, care din pacate au si multi angajati, nicio perspectiva de dezvoltare si vulnerabile fata de competitivitatea in economia globala unde am deja intrat taranduse incet. Din ce in ce mai mult va trebuii sa ne familiarizam cu termeni – Management performant, Leadership, cultura organizationala, dezvoltare prin inovale, cercetare, cunoastere, schimbare. In aceste cuvinte se ascunde speranta si salvarea in momente de criza.

  2. victorandrei a spus:

    Sunt adevarate afirmatiile Dvs, si pentru aceasta trebuie ca fiecare la locul si timpul sau sa faca mai mult pentru a crea si transmite aceasta cultura.
    Ea fost si intrecut in intreprinderile romanesti dar nepromovata la standardele care a fost promovata in erconomiile libere, ceea ce a facut ca noi sa ramanem in urma si sa pierdem si bruma care era.
    Noi conducatori de firme se vad in postura de a nu cunoaste in detaliu modalitatile de a face din cultura si etica metode de crestere si progres pentru afacerea sa si pentru intreaga organizatie in ansamblu.

Comentariul tau